Aanlegtest en fokgeschiktheidskeuring te Lochem op 5 oktober

Gisteren hebben we het getroffen op deze mooie, zonnige herfstdag tijdens de aanlegtest en fokgeschiktheidskeuring bij De Waltakke in Lochem. De dag verliep op rolletjes en verliep in een uitstekende, ontspannen sfeer. De beide keurmeesters, Gerard Mensink en Wout Arxhoek, namen uitgebreid de tijd om de honden te beoordelen en te bespreken. Ook het middagprogramma waar de honden beoordeeld werden op schotvastheid, werkwil, apporteerwil, dresseerbaarheid en waterwil verliep voorspoedig. Voor deze onderdelen hebben alle deelnemende honden een voldoende beoordeling gekregen. Op het laatste onderdeel, neusgebruik en voorstaan op levend wild, hebben alle aan dit onderdeel deelnemende heidewachtels laten zien dat ze de neus goed gebruiken en kunnen voorstaan. Kortom, er kan gesproken worden van een geslaagde aanlegtest en fokgeschiktheidskeuring, die prima was georganiseerd en waar de deelnemende heidewachtels zich van hun beste kant hebben laten zien. Tot slot alle baasjes, organisatie, keurmeesters en vrijwilligers hartelijk dank voor jullie komst en medewerking.

P1010607ab

P1010603ab