Formular für Ausländische Deckakte

• Laatst bijgewerkt 23 december 2019

Formular für Ausländische Deckakte

Toelichting

Sinds medio november 2019 is voor de aanvraag van een Duitse dekreu door de eigenaar van een buitenlandse teef het formulier Meldung ausländischer Deckackt verplicht.

De procedure is als volgt:

• Ruim voor de te verwachten dekking vult de eigenaar van de teef het formulier Meldung ausländischer Deckackt in, dat is dit formulier.
  • Dit is een digitaal invulformulier, en moet verplicht digitaal ingevuld worden!

Dit kan het beste door het lege formulier eerst op te slaan, dan in te vullen en vervolgens weer op te slaan. Dus niet printen of opslaan als pdf!

• Het digitaal ingevulde formulier, samen met een scan van de stamboom van de teef en een geldige  uitslag van het ECVO-oogonderzoek van de reu en de teef, moet per e-mail verzonden worden naar fokbeleid@heidewachtelvereniging.nl. Alleen volledig ingevulde formulieren voorzien van de juiste bijlagen worden in behandeling genomen.
    Na controle en aanvulling van de in het digitale formulier ingevulde gegevens wordt dit, samen met de verplichte bijlagen, doorgestuurd naar de Hauptzuchtwart van het Verband für kleine Münsterländer Vorstehhunde e. V..
  • Na ontvangst van de reactie van de Hauptzuchtwart ontvangt de eigenaar van de teef hierover bericht.
  • Houd rekening met een verwerkingstijd van in totaal minimaal enkele weken!