Jeugdveldwedstrijd Sint-Annaland

Gisteren heeft in Sint-Annaland, onder zeer zomerse omstandigheden, de jeugdveldwedstrijd plaatsgevonden, die door onze vereniging was georganiseerd. Vijftien honden namen delen aan de wedstrijd. waaronder zeven heidewachtels. In het nawoord liet keurmeester Cor Woets weten dat hij mooi hondenwerk had gezien en dat hij het niveau van deze jonge honden goed vond. Volgens hem is het in het verleden wel anders geweest. Het is nu aan de voorjagers om uit de honden halen wat er in zit, aldus Cor. Eerste, met de kwalificatie Goed, en winnaar werd de Grote Münsterländer Yris v.h. Meekenesch met voorjager Maria Nieuwenhuis-Wolters. Een eervolle vermelding was er voor de Epagneul Bleu de Picardie Saphir De Odon Pracht van Bergh met voorjager Renette Drost. Tijdens de gezellige nazit bedankte Cees Tilburgs, namens de vereniging, keurmeester Cor Woets voor zijn inzet , Arné van Vossen voor het beschikbaar stellen van de velden, ons van het ene naar het andere veld loodsen en natuurlijk de deelnemers. Voor wie er zin in had waren er broodjes hotdog beschikbaar, waardoor men niet met een lege maag huiswaarts hoefde te keren.