Nimrod

Het proevenseizoen wordt jaarlijks afgesloten met de Nimrod-proef. De Nimrod wordt doorgaans op de tweede maandag in november georganiseerd. Het doel van de Nimrod is enerzijds, aan het einde van het seizoen van de jachthondenproeven het in wedstrijdverband vergelijken van de prestaties van de meest succesvolle honden en anderzijds jagers. En aan andere belangstellenden een inzicht te geven in de mogelijkheden van goed opgeleide jachthonden. Om deel te nemen aan de Nimrod moet men worden uitgenodigd, hiervoor is een selectieprocedure.
De selectie voor deze wedstrijd vindt plaats op basis van de resultaten op de A-MAP’s in het afgelopen seizoen. Van ieder ras wordt de hoogstgeplaatste hond uitgenodigd door de ORWEJA. Een hond mag slechts één keer aan de Nimrod deelnemen. De CJP draagt er zorg voor dat de selectieprocedure wordt vastgelegd in een CJP-bulletin, dat ieder jaar in oktober van het jaar voorafgaand aan de Nimrod, op de ORWEJA-website wordt gepubliceerd. Voor deze selectieprocedure en meer informatie klikt u hier.