Verenigingsprijzen

Inleiding

Wie in aanmerking denkt te komen voor de Ton Cozijnsentrofee of Jan van der Valkwisseltrofee stuurt voor 1 februari van het kalenderjaar een mail naar het  bestuur.

De vereniging kent de volgende prijzen:

Ed Schwarztrofee

Deze trofee wordt jaarlijks, direct na afloop van de door onze vereniging georganiseerde SJP,  uitgereikt aan de eigenaar van de heidewachtel die op de proef het beste resultaat heeft behaald én die jonger is dan 24 maanden op de dag van de SJP.

Ton Cozijnsentrofee

Voor deze trofee, die voor het eerst in 2007 werd uitgereikt, gelden de resultaten die in het voorgaande kalenderjaar zijn behaald.
De winnaar van de Ton Cozijnsentrofee is een heidewachtel die op drie onderdelen resultaten heeft behaald. Per onderdeel telt het beste resultaat. Deze onderdelen zijn:

• Exterieur
  • Werk voor het schot
  • Werk na het schot

Het reglement van de Ton Cozijnsentrofee is te downloaden door hier te klikken.

Cor Bottenheftwisseltrofee

De Cor Bottenheftwisseltrofee is een wisseltrofee die wordt uitgereikt aan de eigenaar van de beste heidewachtel op een door de vereniging te organiseren Meervoudige Apporteerproef (MAP). De prijs wordt direct na afloop van de MAP uitgereikt.

Jan van der Valkwisseltrofee

De Jan van der Valkwisseltrofee is een wisseltrofee voor de beste heidewachtel van de Nederlandse Vereniging van Heidewachtelliefhebbers in de jeugdklasse van ORWEJA voor- en najaars-veldwedstrijden en wordt  uitgereikt aan de eigenaar van deze heidewachtel. Deelname wordt al beloond, goede resultaten worden natuurlijk extra beloond.
De Jan van der Valkwisseltrofee kan ieder jaar vòòr 1 februari met uitslagen onderbouwd bij het bestuur aangevraagd worden.

Puntentelling

Orweja voorjaars- en najaarsveldwedstrijden in de jeugdklasse

• 1 punt voor deelname
  • 3 punten voor Eervolle vermelding
  • 5 punten voor Goed
  • 10 punten voor Zeer Goed
  • 15 punten voor Uitmuntend

Om voor de trofee in aanmerking te komen dient minimaal één keer een kwalificatie vanaf 'goed' behaald te worden. De resultaten van alle veldwedstrijden waaraan deelgenomen is worden bij elkaar opgeteld tot één totaalscore.
De winnaar van de Jan van der Valkwisseltrofee is de eigenaar van de jeugdhond met de hoogste totaalscore, behaald bij veldwedstrijden in de jeugdklasse in het voorgaande jaar.

Wout Arxhoekwisseltrofee

De Wout Arxhoekwisseltrofee is voor de beste jeugdhond van de kampioenschapsclubmatch.

Harrie Verhoevenwisseltrofee

De Harrie Verhoevenwisseltrofee wordt uitgereikt aan de eigenaar van de winnende hond op de veldwedstrijd die onze vereniging jaarlijks in Hilvarenbeek organiseert.